onsdag, april 01, 2009

Opera...

Idag ska jag vara extra mycket kulturell man skulle kunna säga att jag ska vara dubbelt så kulturell än vanligt. Fast egentligen så är jag ju faktiskt tre gånger så kulturell som jag brukar vara. Om ni undrar vad jag pratar om så är det så här, för det första så sjunger hon på tyska (1kulturell), för det andra så är det textat på franska (2kulturell) och för det tredje så är det opera (en himla massa kulturell). Alltså tre gånger mer en en vanlig enkel kulturyttring...

Detta är iaf Nattens Drottnings aria ur operan Trollflöjten av Mozart (där ser ni kuturellt så det förslår)...



När vi ändå är inne på opera så slänger vi in en okulturell version också, denna gång är det en version av operan Carmen av Bizet...



Det var allt från er kulturredaktion i natten för den här gången men jag lovar att det kommer mer osammnhängande kultur någon annan gång...

Inga kommentarer: