onsdag, april 08, 2009

En riktig sport?

Ibland så hittar man saker som man aldrig trodde att man skulle hitta. Idag så satt jag och tittade på tv4 sport och såg där ett program om Competitive Eating, tävlings ätande alltså och jag kan väl erkänna att min första tanke var att det är ingen sport, iofs alla mina andra tankar efter det är av liknande art. Dock ska sägas att det verkar som om dom som är med och äter tar det på stort allvar för dom pratade bl.a om hur lite respekt de nya hippa ätarna visar de äldre ätarna som på sätt och vis banade väg för de yngre. Eller det faktum att nu förtiden handlar det bara om pengar...

Jag var bara tvungen att kolla upp det här lite mer och hittade deras hemsida och har man ett internationellt förbund så måste man ju ta dom på allvar... :p

Inga kommentarer: