fredag, april 03, 2009

Kan jag hjälpa?

Jag drömmer ibland konstiga saker, särskilt när jag funderar på något speciellt som nu t.ex. Jag gillar verkligen popcorn och har ett tag nu funderat på hur någon faktiskt kom på det, att poppa popcorn alltså. Jag förstår ju varför man äter majs, det har säkert gjorts ända sedan våra förfäder var apor när sedan elden började användas så var det ju lätt att grilla majskolven, det jag har svårt med är som sagt hur det gick till när det torkade majskornet ramlade ner så det blev till popcorn och hur kom dom på vad som passade till, för låt oss vara ärliga popcorn utan salt smakar vidrigt eller snarare ingenting...

Nu har jag iaf drömt om hur det gick till och i min dröm så var det så enkelt så. Man tog helt enkelt en majskolv och stoppade den i elden och så poppades popcornen fram medan dom satt på majskolven och då blev det en popkolv eller en cornkolv i vilket fall så var det nog så det gick till. Om det inte gjorde det ska jag patentera cornkolven tänk vad stor den kan bli i usa, idén alltså inte kolven...:p

Inga kommentarer: