lördag, april 25, 2009

Är det någon som vet vad jag ska bli när jag bli stor?

Det känns som om frågan har blivit mer aktuell idag eftersom lågsäsongen börjar för Orient nu och det innebär att det enda jobb jag har där nu är såna som jag rings in på. Jag har ju iofs Max men jag vet inte jag om det känns som ett framtidsjobb eller ens ett jobb jag gillar värst mycket. Så vad återstår då? Det känns väldigt omotiverat att försöka sig på att bli nåt av min barndoms drömyrken, som t.ex polis, brandman eller soldat (hmm man anar en vis dragning åt uniformer) särskilt med tanke på var jag är i livet och då menar jag rent åldersmässigt...

Grejen är den att jag kan verkligen inte komma på vad jag vill bli. Visst filmandet finns där i bakgrunden hela tiden, eller ja skapande rent generellt men det är väl så att man får ha det mer som en hobby fast det skulle vara kul. Kockandet går väl an och genmanipulering är för jävla jobbigt, jag kanske skulle sadla om och bli skådis, sålänge jag slipper sjunga iaf...

Visst det skulle säkert vara roligt att gå genom hela livet utan att egentligen bli nåt, att liksom kunna hålla sig på vägrenen av livets väg hela färden men det känns som om jag färdats alldeles för länge på den där jäkla vägrenen. Jag vill ju köra normalt jhu eller åtminstone försöka få någon sorts normalitet i mitt liv...

1 kommentar:

riksomengris sa...

Äsch, ryck upp dig nu och ta över Yves, du vet att du vill :-)