tisdag, april 14, 2009

Ishockey...

Ja det finns ju lite att säga om det och jag har inte nämt något om det på ett tag. Kanada och Ryssland ser iaf ut att få riktigt starka lag till vm även om Kanada lär behöva en bättre målvakt. Sen har ju Jagr tackat ja till spel i tjeckien och visst han har väl nåt slutet av sin karriär men han är ju fortfarande en väldigt skicklig spelare...

Slutspelet i NHL ser också intressant ut även om Kings inte lyckades ta sig dit men ge det ett par år så kommer vi dit också, personligen så hoppas jag ju på att Detroit åker ut snabbt för dom är ett avskyvärt lag. :p Mina förhoppningar ligger annars hos antingen New Jersey eller San José/Anaheim för i de lagen finns flera spelare som jag gillar och det kunde ju vara kul om dom vann... :)

Sen måste jag bara nämna damkronorna som mötte Finland i en bronsmatch här för ett par dagar sedan eller snarare finskornas 4-1 mål som även om det föranledes av svenskt slarv var ett fantastiskt vackert mål som faktiskt förtjänar att nämnas...:)

Inga kommentarer: