tisdag, april 07, 2009

Saker jag borde göra...

Jag har funderat en del på vad jag borde göra i veckan och jag har kommit på en massa grejer så det är ju lite synd att jag är sjuk. I vilket fall så är det så att jag kom på att jag borde diska, städa och tvätta fast tvätten kan vänta tills slutet av veckan för då så åker föräldrarna till skåne så då kan jag "låna" deras tvättmaskin och deras tvättmedel. Disken är det nog värre med men jag får väl helt enkelt ta tag i det imorgon, jag hoppas på det iaf...

Sen så kom jag på att tänka lite på mat och bak och insåg att jag borde göra sånt också. Jag har en tanke på att laga storkok nu, ni vet stora mängder köttfärssås och grytor och sånt, sen måste man ju ha bröd också så det blir till att baka lite också. Funderar på att baka kesobullar och antagligen något mer matbröd...

Sen har jag tyvärr läst i mina chokladböcker och där hittade jag ju en massa godsaker och onyttigheter som vi alla mår bra av. Så nu lockas jag ju till att göra en massa chokladefterrätter fast det är klart det är ju sånt som man måste bjuda andra människor på för som ni vet så är det ju inte nyttigt att göra stora kvantiteter av choklad och sen äta upp det själv, så jag får antagligen vänta med det tills jag får besök... :)

Inga kommentarer: