lördag, april 18, 2009

Lång dags färd mot natt...

Egentligen så hade jag tänkt mig att detta inlägg skulle handla om vilken lång dag jag haft idag och hur jobbig jag haft det. Det skulle handla om hur jag längtat efter kvällen då jag kunde vara ledig, därav namnet på inlägget men grejen är den att egentligen så har min dag inte varit så hemsk som jag vill göra gällande. Visst jag har jobbat idag men jag började inte förrän vid 11 så jag hade ju ändå en sorts sovmorgon sen så jobbade jag ju bara sex timmar innan jag slutade vid 17 så egentligen är det ju inte så farligt... :)

Sen så behövde jag ju inte börja förrän vid 18 på mitt andra jobb och det var ju skönt för då hann jag ju dit i tid och så. Det ska ju sägas att jag bara jobbade 3,5 timme där så sammanlagt är jag ju bara uppe i 9,5 arbetstimmar utslaget över dagen och det är ju inte någe att komma slängandes med...

Fast iofs så tror jag att skälet till varför det känns som om det varit en helvetesdag är att jag inte var hemma nåt under halva dagen (tiden som jag jobbade alltså) och på sätt luras kroppen att tro att det är värre än vad det är. Sen kan det ju det faktum att min dygnsrytm är körd i bott vara en faktor att räkna med...

Nu är det iaf slut så nu sitter jag här och löser melodikrysset som en sorts avslappningsövning (fast jag gillar ju melodikrysset ändå) och det går riktigt bra, antagligen därför det är så avslappnande... :p

Inga kommentarer: