tisdag, april 28, 2009

Ilya Kovalchuk

Idag så har jag tittat på hockeymatchen mellan Ryssland och Schweiz och jag stör mig på en sak. Jag sitter och stör mig på kommentatorerna och deras negativa kritik av honom. Det är nämligen så att dom sitter och klagar på att han är ego fast i matchen jag såg så var han inte mer ego än någon annan, han stod för flera bra passningar och avslutade matchen med 1+2, alltså ett mål och två assist. När han sedan gör en dragning som inte går hem så kommer klagokören igång direkt och plötsligt sitter kommentatorerna där och säger att han är ego igen...

Detta är inget ovanligt när det gäller svenska sportkommentatorer iofs. Det ska ju sägas att när Kovalchuk slog igenom i början av sin karriär så var han definitivt ingen lagspelare och väldigt ego men det var ju flera år sedan, nu är han ju lagkapten i Atlanta Trashers och bra mycket mognare i sin spelstil. Fast det är väl så att alla tidigare kommentatorer som sagt att han är ego har målat upp den bilden för världen, för vi "vet" ju att han är ego...

Inga kommentarer: