lördag, april 11, 2009

Radio och blod...

Det låter som världens läskigaste deckartitel men så illa är det faktiskt inte, näe det är faktiskt en ganska bra beskrivning av min dag. Det började idag på morgonen då jag var tvungen att ta mig upp till jobbet, klockan var ställd på 08.00 men eftersom jag är da snozzing king så kom jag inte upp förrän 09.30 och om sanningen ska fram och det ska den så var jag inte ett dugg piggare för det men men. Jobbet började 10.30 så jag missade naturligtvis melodikrysset (nu får jag det iofs att låta som om jag skulle varit uppe och löst melodikrysset om jag inte jobbat, detta är en fabrikation, jag skulle sovit under melodikrysset och sen löst det på nätet när jag vaknade, vilket jag även gjorde, löste det alltså) vilket var synd eftersom jag gillar krysset (särskillt när jag kan svaren... :)

Jobbet ja, det var faktiskt kul idag mest pga att jag slapp att stå i kassan, näe idag var jag i serveringen som det så fint heter, vilket innebär att man städar bland borden. Idag var det ju förövrigt så fint väder att många satt på uteserveringen så en stor del av min dag bestod just av att gå runt och torka bord (njuta av solen)...

När jag sen kom hem så tog jag tag i melodikrysset och efter att jag klarat det så kändes det som om jag kunde klara av allt här i världen, tyvärr så rev jag sönder en vårta på min hand så blodet forsade, det är iofs bra för då inser jag varför min idé om att "bara" skära bort den var en dålig idé...:p

Sen skulle jag vilja berätta om en låt "Familjeporträtt" som jag hittat och som jag tycker är bra, tyvärr så har jag inte hittat den på youtube så det blir en annan låt "Lycklig" från samma skiva och med samma artist. Carl-Johan Vallgren heter han och om sanningen ska fram så gör han nästan bara bra musik men han är inte bara musiker han är författare också...:)

Inga kommentarer: