söndag, maj 03, 2009

Vad jag läser...

Igår så läste jag på ett forum att för att vara en man så måste man inte göra manliga saker, man kan göra vad som helst bara man gör det manligt. Ett av det exempel som gavs var att om man läser en bok så ska man läsa den på ett manligt sätt. Jag har funderat lite på det där. Hur exakt läser man en bok på ett manligt sätt? Och har vilken bok man väljer att läsa inverkan på hur manligt man kan läsa den? Om jag läser en bakbok måste jag då visualisera hur jag knådar degen med knytnävarna för att läsa den manligt? Eller ska jag kanske försöka läsa böcker som jag alltid har gjort och ignorera idiotiska idéer som hittas på nätet? Blir nog bra mycket enklare iaf... :)

Så vad läser jag då? Ja jag har ju alltid varit en fantasynörd och då menar jag på ett häftigt sätt och inte på ett sorgligt sätt som när man köper lösVulcanöron och låtsas att man är Spock. Eller röda linser så man kan låtsas vara Gambit....... Eh ja iaf så är jag inte såååå nördig....

Just nu så rör jag mig mellan fem olika författare den bäste av dom är George R. R. Martin som är en helt briljant författare, synd bara att han är så seg att få ut nya böcker. Han är ändå den jag skulle rekomendera er att läsa. För han har rent krasst skrivit den bästa fantasy bok jag någonsin läst. Sen har jag ju fått en rekomendation från högre ort om Jonas Hassen Khemiri (notera stavning :p) så honom måste jag ju kolla in eller åtminstone läsa hans bok...

Inga kommentarer: