fredag, maj 08, 2009

Första gången igen...

Det är ju alltid första gången för allt någon gång och idag hade turen kommit till de rutiga byxornas dal där peggar och drivrar står i full blom medan människor sakta frambetvingar sina lekamer utmed väggar kantade av allehanda producerade märkesplagg. Leopardmönstrade tröjor förkovrar sig med likaledes mönstrade kjolar, överallt ser man olika grälla färgkombinationer som alla lockar med sina egna små knep, det är ett snöre här eller en dragkedja där eller varför inte ett märkesnamn. Allt detta för att greenerna lockar med doft av nyslaget gräs och möjligheten att hantera en stor klubba...

Jag klarade mig dock från några större men. De rosa kjolarna lyckades inte förblinda mig (dom var ju inte ens på riktigt) och jag införskaffade inga peggar trots att dom såg ut som lösgodis i sina plastlådor. Näe golf är nog inte min grej, jag låter hellre dom som tycker om det utföra det... :)

2 kommentarer:

Sarha sa...

Du har onanerar på en golfbana?

Martin sa...

Näe jag har besökt en golfbutik.... så lite ja...