tisdag, maj 05, 2009

Jag är fast...

Jag grävde bland i luntorna här hemma och hittade dataspelet Baldur's Gate och nu är jag fast, riktigt ordentligt t.o.m. Jag inser att detta gör att jag klassas som en datanörd :p men vissa uppoffringar måste man ju göra när man har ett beroende. Ett beroende som visar dom klassiska symptomen. Ni vet, osocial, aggresiv (inte än men det kommer nog eller så får man ut aggressionerna när man spelar), användandet av frasen "jag ska bara spela lite till" i tid och otid och man glömmer bort att äta ibland (tur att magen säger till när den blir för tom :))...

Jag kommer att besegra detta beroende (antingen när jag vunnit eller det blir för svårt :p) och då kommer jag att bli både social och mätt, och det är ju en framtid så god som någon. Sen kunde man ju alltid förnya sitt spellager litegrann men varför försöka rucka på klassikerna?

Inga kommentarer: