lördag, maj 30, 2009

Jag vet att detta är fel årstid men...

Jag måste bara nämna att inatt så startar finalen i Stanley Cup mellan Detroit Red Wings och Pittsburgh Penguins. Ja det är ishockey jag pratar om och det är t.o.m så att jag som är en sportfanatiker tycker att det gått lite för långt när hockeysäsongen tar slut i juni. Dock ska sägas att jag hoppas att Pittsburgh vinner eftersom jag inte gillar Detroit...

Sen läste jag att Sveriges mest överhypade fotbollstränare (Svennis alltså) kanske ska ta över Portsmouth och jag tänkte att då kommer den klubben bli överexponerad till den milda grad. Det blir lite som när Zlatan gick till Juventus och Canal+ bestämde sig för att sända alla deras matcher, det tog ett tag innan dom insåg att Juventus inte direkt spelade någon bländande fotboll och att fotbollssöndagarna blev väldigt tråkiga. Detta säger jag trots att jag håller på Juventus...

Men för att fortsätta på Svennis så hoppas jag ändå att han lyckas, att han liksom lyckas lära sig hur man får lag att spela offensivt och inte som han brukar göra tänka försvar i första hand. Han är lite som Lagerbäck, han är defensiv och konservativ...

Inga kommentarer: