fredag, maj 22, 2009

Det bultar och det bankar...

Och inte på ett bra sätt. Jag är måste sägas helt för renovering av hus, särskilt om det är det huset JAG bor i, som ni vet så har dom ju redan renoverat insidan av mitt hus och nu så håller dom på med utsidan. Jag har dock en fråga. Varför måste dom börja banka med stora hammare på väggarna klockan sju på morgonen? Skulle dom inte kunna vänta till exempelvis klockan tio med att göra sådant? Eller är det så satt i sten att hantverkare ska jobba mellan sju och fyra eftersom dom inte stör någon då, då alla är på sina jobb eller ska vara det åtminstone? Kanske är det bara ett sätt för svenska staten att utöva förtryck mot arbetslösa och folk som inte jobbar normala tider. En sorts "Vi får inte sova så Ni får inte heller sova" mentalitet...

Jag anar en konspiration...

Inga kommentarer: