torsdag, maj 28, 2009

Roten till det onda...

Fantsilösheten har slagit rot i mitt sinne och jag vet inte hur eller vad jag ska göra för att flödet ska frigöras igen. Det är nästan som om en gordisk knut knutits på både min fantasi och mitt sinne, allt jag kan göra är att tänka cirkulärt. Jag börjar på punkt A och även om jag passerar både punkt B och punkt C så återkommer jag alltid till startpunkten som är A. Det är som att handlingen från filmen "Groundhog Day" med Bill Murray utspelas i mitt huvud medan verkligheten med sin rakhet och normala tidsräkning utspelar sig som vanligt utanför mig...

En sak med fantasilösheten som jag märker är att jag tänker att jag "borde" göra saker istället för att jag "ska" göra saker. Det är som med disken, jag tänker att jag borde diska, inte att jag ska diska. det finns många fler saker som sätts som borde och inte ska, det är lite frustrerande faktiskt, så om det finns någon som kan hjälpa mig att hugga av min gordiska knut så skulle det uppskattas och eftersom jag antytt att den finns i mitt huvud så vill jag helst att ni ser att jag menade bildligt talat. Jag vill ju inte att ni ska känna ett behov av att klyva min skalle för att hjälpa mig...

Fantasi är ju viktigt att ha och då allra helst i kombination med verkligheten, eller som författaren Terry Pratchett skrev i en av sina böcker. För att kunna bygga luftslott så måste man stå med båda fötterna på jorden och det tycker jag är en sund syn på världen och på det där med drömmar och fantasi kontra verklighet...

Inga kommentarer: