tisdag, maj 26, 2009

Konstnären inom mig...

Alla har vi någon sorts konstnär inom oss, en del skapar musik och en del målar, skapande kan ta så många former att det är svårt att säga vad som är konstnärligt och vad som inte är det. Det är lite som den där frågan om vad som egentligen är konst. Är det skaparen eller det skapade som gör att något kan kallas konst?

Jag har inget enkelt svar på den frågan. Jag har heller inte någon förmåga vad det gäller musik, när det gäller bild och målning så är väl viljan större än förmågan så mitt försök till konstnärskap måste nog röra sig inom fotografin. Sen är ju iofs frågan om man verkligen skapar ett foto eller om man bara dokumenterar världen...

Men men här får ni lite bilder jag tagit både här och där, bilderna är tagna med mobilkameran och dom blev bra mycket bättre än vad jag trodde dom skulle bli...


Denna kanske skulle kallas för "Naturens Hämnd" eller "Naturen the Return" i vilket fall så gillar jag kombinationen av rostande metall och det unga trädet...


Vad detta är vet jag inte men det ser ut lite som ett kakfat och kakfat är ju nåt vi alla gillar, sen är det ju synd att det inte finns några kakor här men eftersom jag antagligen ätit upp dom innan så hade dom ju inte varit med i bilden ändå... :p

Internationell titel bör bli nåt i stil med "The Cookie Fat"...


Den här bilden borde heta nåt i stil med "Med lite dis så hade den blivit riktigt bra" men tyvärr så togs bilden på en solig dag så diset hade pyst iväg. Kanske skulle ta med mig eget dis nästa gång och fuska lite...

Inga kommentarer: