lördag, maj 09, 2009

Sport och musik...

Är väl egentligen inte något som passar sådär jättebra ihop men oftast så försöker man ju, exempelvis så brukar man ju försöka göra ishockey mer häftigt genom att använda sig av hårdrock. Jag tänkte dock slänga upp två låtar som jag hörde i min barndom, den första är från hockeyvm 1989 i Stockholm och den andra är från fotbollsvm 1986 i Mexico...



Det blev visste en liten intervju efter skönsången men det kan man väl stå ut med?



Den här låten sammanfaller på ett sätt med mitt sportintresse fotbollsvm:et i Mexico var startskottet för min kärleksaffär med sport. hur det gick för Danmark i det vm:et? Jo dom spelade i en grupp bestående av dom, Skottland, Uruguay och Västtyskland, hur det gick mot skottarna minns jag inte men dom slog Uruguy med 6-1 och Västtyskland med 2-0. I åttondelen mot Spanien tog det dock stopp, 1-5 skrevs slutresultatet Jesper Olsen gjorde 1-0 på straff sedan gjorde Spanien fem raka varav fyra gjordes av Emilio Butragueno. Maradona var kung det vm:et och Argentina vann till slut hela alltet...

Inga kommentarer: