tisdag, maj 19, 2009

Näe om man skulle ta och doppa lite...

Idag så gick jag en sväng på berget, det var verkligen behagligt och jag kunde stanna till då och då och bara njuta av luften och fågelsången. När jag ändå var däruppe så passade jag på att gå runt den lilla sjö som ligger där, Åsbotorpssjön tror jag t.o.m att den heter med betoning på tror. En annan sak som jag tror är att det finns häckande svarthakedopping i den sjön, jag grämer mig lite över att jag måste skriva tror på arten också för en gång i tiden så hade jag vetat vilken doppingart det var :(. Jag såg iaf sex stycken fåglar och ett bo med tre små små vita ägg i, boet låg precis vid en av bryggorna också så det var extra roligt, sen ska det ju erkännas att jag aldrig sett boet om inte honan hade flyttat på sig precis när jag gick förbi...


Här får ni förresten en bild på doppingen som jag tror finns i sjön som jag egentligen inte vet vad den heter. Det jag vet är att det är en vacker fågel eller vad säger ni?

Inga kommentarer: