söndag, maj 17, 2009

Ni svenskar har ingen musiksmak...

Nu när ESC är avslutat och vi vet att Norge vann så skulle jag vilja avslöja en liten hemlighet. Min morfars mor kom ifrån Norge vilket pga resultatet i ESC innebär att jag är en norrman. Jupp det är sant man måste stå på sin nations sida, särskilt när dom vinner så idag så är jag en norrbagge och inte en av er talanglösa österlänningar. Vad tänkte ni med egentligen? Skicka en operasångerska till världsmusikens finrum, finrum som bemästrats av ABBA, Herrey's, Celine Dion, Carola, en fruktansvärd massa irländare och Bobbysocks. Trodde ni på allvar att ni hade en chans? Här får ni iaf lite ordentlig musik...



Där ni! Visst en av sångerskorna är ju svenska men det är bara ett bevis för att hon hade vett nog att lämna Sverige innan det var försent. Norge är fantastiskt! Utan oss är ni ingenting. Vad hade ABBA varit utan Norge? Jo det ska jag säga er dom hade varit antingen ABB eller BBA och med ett sådant namn hade dom aldrig slagit på gayklubbarna i Australien. Band namnet hade varit helt oförståligt man kan helt enkelt säga att Norge gjorde ABBA bra och något gay...

Det finns fler exempel. Vad hade exempelvis Carola varit utan Runar? Ehh.....ja vi kanske ska lämna det där hän och bara tänka positiva tankar om varandra. Som i denna låt av Mosebacke Monarki...

1 kommentar:

Evil Runar sa...

Annifrid Lygnstads pappa var tysk soldat, så jag protesterar mot edert påstående. Däremot, med detta tyska påbrå är ju Abbas storhet som gayikoner fullt förståelig.