fredag, januari 02, 2009

Sköna lökar och Thailändska pizzor...

Idag så har jag jobbat med att inspektera, klämma och känna på lökar av alla de storlekar sen så skalade jag dom. det är iofs inget roligt jobb men det måste ju göras och sen är det skönt att ha nåt att göra när det inte är några kunder vid mitt stekbord eller bbq:n. Så där har jag suttit en del idag men det var faktiskt rätt mycket att göra...

Sen så fick jag frågan av mina kollegor om jag kunde göra pizzadeg och jag måste erkänna att jag inte kan det utantill iaf och det var ju lite synd eftersom dom ville laga thaipizzor som personalmat. Fast dom pizzorna skulle ju bli lite mer thai-aktiga än vanliga pizzor så dom skulle få riktigt stark sås. I vilket fall så lyckades det knådas en pizzadeg så så smånigom fick dom sina pizzor, fast då hade jag redan lagat till en kyckling i sichuansås och var på väg hem...

Inga kommentarer: