fredag, januari 23, 2009

En mörk hemlighet...

Nu när filmernas stora pris är inom räckhåll för både bra och dåliga filmer och skådisar så kan det ju vara passande att jag avslöjar en mörk filmhemlighet om mig själv som jag har haft i flera år. Jag gillar musikaler från 50-talet, ja ni läste rätt, färgglada musikaler från 50-talet som "Singing in the Rain" eller "Calamity Jane". Fast det måste erkännas att ibland så kan ju vissa sånger i musikaler från den tiden ha lite svårt med jämställdhet och sånt. Tur iaf att det verkar som att målet att bli tjejigare uppnås...

Det kan också vara roligt att titta på skillnaden mellan Calamity Jane från 50-talet som spelades av Doris Day och Calamity Jane från tv-serien Deadwood (om ni inte sett den så bör ni verkligen se den) från 2004, där hon spelas av Robin Weigert.

På tal om bra tv-serier förresten så sitter jag och tittar på säsong 1 av Eureka, konstigt nog hade jag glömt bort hur bra den är. Den är helt enkelt fantastisk... :)

Vet ni förresten vilken filmklassiker från 70-talet som använde sig av låten Singing in the Rain? Svar får ni imorgon...

Inga kommentarer: