söndag, januari 04, 2009

Nu brinner det i knutarna...

Jag visste inte vad jag skulle skriva om idag men så såg jag att det brann i huset bredvid, eller ja jag såg en massa blåljus och en massa rök från källare. Skulle tro att det är tvättstugan som fattat eld. Det var dock ett tag sen och elden släcktes och brandkår och polis åkte härifrån, sen gick det någon timme och när jag tittade ut nu så var brandkåren här igen och det rök ur källaren igen. Elden har väl tagit sig igen men man får väl hoppas att dom klarar av att släcka den och eftersläcka för den delen, annars det kanske inte finns något grannhus kvar imorgon.

Jag funderar lite på hur det måste kännas för dom som bor i lägenheten över eldhärden, jag vet att jag iaf skulle ha svårt att sova på natten om det brunnit under mig, särskilt nu med tanke på hur lätt det flammade upp igen. Nu verkar det dock som om dom fått bukt med det igen men brandbilen står fortfarande kvar så dom är nog inte riktigt säkra.

2 kommentarer:

Sarha sa...

Fast rätt najs med golvvärme! :P

Martin sa...

Ända tills lågorna sveder fötterna ja... :p