lördag, januari 24, 2009

Inälvsmat...

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i inälvsmat, förutom möjligtvis blodpudding men det är ju gott så det räknas inte. Om jag har något riktigt hatobjekt bland inälvsmaten så är det lever, del på grund av smaken men också pga att man tvingades äta lever då och då när man gick i skolan, för det var nyttigt för en. Lever är sedan dess det bläigaste som finns. Idag så fick jag en god kycklingsoppa serverad till mig och den var jättegod fram till att jag hittade kycklinglever i den, konstigt nog så smakar kycklinglever lika illa som vanlig lever, fast den är ju något mindre... :p

Alltså jag förstår den där tanken med att ta tillvara allt på djuren men jag vill inte äta sauterade lungor med rödvinssås, eller inlagda njurar och definitivt inte lever, från något djur på denna jord...

Inga kommentarer: