söndag, januari 25, 2009

Bandy?

Alltså jag är en sportnörd av stora mått, om det skjuts, kastas, glids, slås, rullas eller bara springs så är jag intresserad, så också av bandy, jag gillar det helt enkelt, om jag har möjlighet så tittar jag alltid på sm-finalen på Zinkensdamm. Nu har det ju varit vm i bandy och jag måste säga att jag inte begripper tanken, eller ja jag förstår ju tanken med bandy-vm, jag förstår bara inte hur man ska kunna ta det på allvar med så få lag. För det finns ju egentligen bara två lag som är nåt att ha, Sverige och Ryssland och visst är det roliga matcher mellan dessa länder men om det ändå alltid är dom som möts i finalen så kan man ju nästan slopa vm och låta dom mötas utan en massa tjafsiga gruppspel. Finland är ju alltid trea ändå så dom behöver ju inte heller spela några matcher i vm...

Man kan ju iofs ha samma klagomål angående ishockeyns-vm men där är det åtminstone fler lag som kan vinna guld än i bandyn. Man kan väl säga att det finns sju lag i ishockeyn som kan vinna guld sen är det iofs ett stort hopp till lagen som kommer där bakom. Dom har inte riktigt nåt till de bra lagens nivå än. Visste ni förresten att Mexico har ett hockeylandslag? För att inte tala om Sydafrika och Nya Zeeland...

På tal om nåt annat så måste jag säga att jag verkligen tyckte synd om Magdalena Neuner idag på skidskyttet, att leda så stort och sen skjuta bort sig så fatalt, man tycker ju att hon borde satt något av de fem skotten men det är sånt som händer i skidskytte, det är nog därför det är så kul att titta på... :)

Inga kommentarer: