lördag, december 27, 2008

Star Wars......the Musical???

Ibland så får man höra nyheter som bara får en att tappa hakan och jag tycker nog att George Lucas idé om att göra Star Wars till musikal är en sådan nyhet. Jag har lite svårt att se hur det kommer funka, men han kanske tänker sig en version som är ungerfär som Mamma Mia, fast att se Darth Vader dansa och sjunga om den mörka sidan av kraften skulle vara skräckinjagande och det är ju faktiskt meningen att han ska vara det så det kanske kan funka. Alla har vi väl sett dansande stormtroopers men tänk er det samtidigt som dom sjunger. Eller varför inte tänka på Jabba the Hutt, hur ska han kunna dansa? Chewbacca? Ewokerna? Yoda? Han Solo kan iofs sjunga solo men hur långt kommer han med sina duetter med Leia...

Jag måste faktiskt säga att jag inte riktigt tror på den här idén men jag kan ju ha fel. Kanske så blir det så att detta kommer att bli ytterligare en miljardindustri för George Lucas...

Inga kommentarer: