onsdag, december 17, 2008

Gardiner...

Det här med renoveringen har ju tagit upp min tid ett tag nu, eller ja snarare så är det ju städet efter renoveringen som tagit tid för mig men igår så blev alla saker klara och gardinerna blev upphängda (ja dom är nytvättade) och nu på morgonen så insåg jag hur mycket man saknar gardiner när man inte har några. Ljuset är liksom inte lika bländande om det filtreras genom gardiner...

På tal om renovering så hade jag hade jag en hantverkare hemma hos mig igår som skulle fixa det sista. Han skulle sätta upp ett par luckor över spisen det enda problemet var väl att han kom precis när jag lagade mat och jag måste säga att det var en intressant situation, jag har aldrig jobbat runt någon i mitt eget kök förut. Som tur är så blev maten bra iaf och den var både god och mättande...

Idag så är det tänk att jag ska ge mig ut på julklappsjakt så vi får väl se hur det går med det men på det stora hela så känns det ändå rätt bra, annars så brukar jag ju ge mig ut den 23:e december i någon sorts panikångest för att jag inte lyckats få tag i några julklappar och för att det finns för mycket folk på stan, då brukar jag iofs gå runt och svära över att julen är så kommersiell men sen när jag får köpa mina julklappar så går det över, åtminstone till nästa år. :p

Ibland så funderar jag på att göra egna julklappar och det skulle ju kunna funka men jag tror att för att det skulle funka så måste jag nog försöka planera mitt december bättre. Jag behöver nog ligga före i tidsplanen om man säger så, för jag kan vara lite omständig om man ska vara ärlig och det ska man (jag vet, ni blev alla väldigt chockade nu...:p), men men det får bli nästa år, eller möjligen året efter det, eller ja, åtminstone inom en fem års period...:p

Inga kommentarer: