måndag, december 15, 2008

Leken från helvetet...

Idag så hade vi en sorts årsavslutning på koreografin och sången ( jag vet att vi ska öva hemma men ändå) och för att fira detta så fick vi glögg och så lekte vi en musikrelaterad lek som tydligen var riggad så att laget som jag inte var med i "tjejerna" skulle vinna. Just det delmoment som jag hade problem med var när vardera lag ska springa fram till lekledaren och dra en lapp ur en burk, på denna lapp så står det ett artistnamn och sen ska den som sprang fram sjunga nåt av just den artisten och sen ska resten av laget gissa vilken artist det är....

Eftersom jag stog där vi den där jäkla burken och drog fram lapp efter lapp med artister som ingen i världen någonsin hört talas om så tror jag att tävlingen var riggad. Jag menar vem har någonsin hört talas om Beyonce eller Blur? Så tävlingen var helt klart riggad men det gjorde inte så mycket eftersom vi vann på poäng ändå, för när Madde tävlade mot Simon i fem grenar på Liseberg så förlorade hon med 4-1 och det är ju mycket mer värt, eller hur?

Och eftersom Simon är "kille" så får ju vårt lag poäng...(logik är bäst i världen, särskilt när jag vinner på det)

3 kommentarer:

Sarha sa...

va sägs om att iaf lyssna lite på musik som är gjorde på 90-talet och framåt?

Martin sa...

och bli modern eller vadå?

Maddemadds sa...

Nu tycker jag att du är lite vrång!! Du ska inte va så dålig förlorare Martin, de är inte bra för dig ;-). O det är INTE ALLS mer värt dem grenarna på Liseberg..(Han hade ju fått öva innan!!! Vi vann väldigt hederligt igår!