fredag, december 26, 2008

En gång så var jag tidningsutdelare...

Jag vill egentligen inte jobba imorgon men jag är fullt på det klara med att det kunde varit värre. Jag kunde ha fått börja jobba mycket tidigare än vid 12 t.ex och det hade inte varit nån höjdare, tänk om man fortfarande kört tidningar, jag hade aldrig orkat mig upp vid den tiden. Det är faktiskt rätt skönt att jag inte kör tidningar längre särskilt vid den här tiden på året, fast å andra sidan så var jag ju så bra på det så att jag brukade få nån julklapp av dom jag delade till, till skillnad från vissa andra. :p Jag tror att julen var så jobbig för att man har en massa helgdagar huller om buller i veckan och det är svårt att få nån rytm. Annars så brukade jag tycka att våren och hösten var värst att dela ut på, våren för det var töväder som smälte snön på dagen och minusgrader som gjorde att snömodden frös på natten, ofta i cykelspår. Hösten för att här i Skövde så blåser det som alla vet alltid och på hösten blandas detta med regn och rusk och allmänt ruggväder, att dela tidningar i regn är aldrig kul iofs.

2 kommentarer:

Sarha sa...

mummel, mutter, mina prenumerater är snåla och onda, därför ska jag sluta dela ut tidningar snart, de är inte värda mina tjänster :P

Martin sa...

prenumeranter är onda, det är liksom lag på det och allt dom vill är att jävlas med stackars utsatta tidningsutdelare... :p