måndag, december 22, 2008

Äntligen...

Nu så är äntligen alla julklappar inköpta om inte inslagna men vad gäller det så har jag ju fortfarande lite tid på mig :). Ikväll så tog jag min sista runda på stan och jag måste säga att jag tycker att det var väldigt lite folk för att vara två dagar före julafton men som konsument så lider man ju inte så mycket av det. Jag kom på det att jag måste nog skaffa julklappspapper och att jag egentligen borde gjort det redan när jag var nere på stan. På tal om stan ja så träffade jag Suss där och hon påminnde mig om att jag hade lön att uthämta på bowlinghallen (ja jag är så disträ att jag glömmer bort att jag jobbat på vissa ställen) men eftersom jag inte har mitt kontonummer i huvudet så får det vänta tills imorgon men nu minns jag det iaf...:)

Idag så har jag och föräldrarna varit och julhandlat maten och på sätt och vis så blir det som vanligt, vi försöker att hålla nere på mängden mat men på nåt sätt så blir det rätt mycket ändå, fast i år så kommer vi bara ha köttbullar, prinskorv och potatis som varma rätter, sen blir det lite sill, lite ägg och lite julskinka. Sen verkar det som om vi avslutar allt med lite ostkaka, så om sanningen ska fram så tror jag faktiskt att vi lyckats skära ner storleken på julbordet i år...

Inga kommentarer: