lördag, november 15, 2008

Skövde den heliga motvindens stad...

Ja vad ska man säga? Idag så blåser det som fan och som vanligt är det motvind, iaf när jag skulle cykla hem ifrån jobbet och det är ju då man verkligen inte vill ha motvind. Vanligtvis så är det ju så i den här staden att hur man än går så får man motvinden i ansiktet, om man går någonstans så är det motvind om du sen helt plötsligt vänder om och går hem igen så har du fortfarande motvind.

På tal om vindar så finns det en väldigt bra sak med att bo hemma hos föräldrarna, dom har en del tv-kanaler som jag själv saknar i min lägenhet, en av dom är Discovery och det är en kanal där det finns mycket intressant, däribland programmet som jag hittade igår, krabbfiske på dom norra bredgraderna, det är ett jätteroligt program att se på och så brukar man sitta där och fundera på om man själv skulle stå ut med det jobbet, det verkar vara bra lön iaf men att sitta på en båt mitt i en storm och dra upp krabbtinnor är nog rätt jobbigt...

2 kommentarer:

Sarha sa...

Glöm inte bort alla uppförsbackar också och vad menar du med att du "hittade" programmet om krabbfiske igår? Jag har ju tjatat om det i flera år...

Martin sa...

Du kan vara lugn, jag glömmer inte bort alla uppförsbackar! Det är liksom svårt att göra det i den här staden och det var inte första gången jag såg programmet om krabbfiske! Jag visste bara inte att det skulle sändas då och jag växlade över till Discovery och "hittade" programmet. Du kan fortfarande vara lugn, jag lyssnar på dig...