måndag, november 10, 2008

Monotona försäljare...

Idag så ringde det en försäljerska, det handlade tydligen om bredband men det var inte det mest intressanta. Det mest intressanta var att hon läste inantill på en väldigt monoton svenska, jag tror inte hon var infödd svenska om man säger så. Grejen är den att jag visste ju redan innan hon började prata om produkten att jag inte ville ha den och en monoton röst kommer ju garanterat inte att få mig att ändra mig. Varför lät jag henne prata färdigt då finns det säkert såna som undrar. För jag helt enkelt inte tycker att man ska vara otrevlig mot folk, inte ens dom som man tycker är ointressanta. Det är ju ändå inte försäljarens fel att dom ringer till mig, dom skiter nog i vilket om man säger så... :p

2 kommentarer:

Sarha sa...

Å andra sidan är det ju ganska elakt att inte avbryta dem om man vet att inte är intresserad. man slösar ju bara på deras tid och ju mindre de säljer, ju mindre tjänar de.

Martin sa...

Hmmm.... det ligger något i det du säger. Iofs sig så tog hon knappt en andningspaus när hon läste upp vad hon sa, så jag kunde inte avbryta henna, så jag känner mig inte så skyldig ändå...