lördag, november 22, 2008

Skidor på morgonen...

Idag när jag åt frukost så var det längdskidåkning på tv och det är ju alltid trevligt, idag så var det damernas 10km fristil som gällde och det såg både snöigt och kallt ut. Dock så vann ju en svenska och det är väl kul även om jag inte brukar bry mig om vem som vinner, jag tittar mer för tittandets skull, det är ju sport liksom (jag vet att det är svårt att förneka att jag är beroende av det men jag vill bara säga att jag har mitt missbruk under kontroll. Är det förresten nån som vet när skidskyttet börjar...?) och det är ju helt enkelt sånt man måste titta på...

En sak som jag saknar med att vara i Oskarshamn är att jag missar krabbfisket på discovery, dom har nämligen bara tre kanaler här nere (rena stenåldern tycker jag och alla andra också) vilket gör det svårt att hålla sig ajour. Som tur är har dom åtminstone internet så jag kan kolla nhl och en massa annan sport. Inatt så är det en speciell natt, Los Angeles Kings ska spela i nya tröjor, det finns iofs ingen som har sett dom, tröjorna alltså men spelarna tycker att dom är snygga vilket iofs kan betyda vad som helst eftersom vi alla vet att ishockeyspelare saknar smak... :p

Jag såg förresten att postens VD tackar nej till sin lön på 900 000 kr/mån och att han skulle betala tillbaka dom pengar han redan fått. Det är ju iofs positivt att han gör så fast han har ju en pension på fem milj/år från Nordea så han går nog inte så mycket back. Iaf inte så mycket back som en annan skulle göra, fast om man hade en sådan lön så skulle det räcka med att jobba 4-6 månader för sen så skulle man ju ha pengar så det räckte för resten av livet. Han tackade väl iofs nej till lönen för att inte verka girig (eller för att det läckte ut hur mycket han tjänade) och det måste nog bli lite minuspoäng på det, hur mycket statsministern än berömmer honom....

2 kommentarer:

Sarha sa...

Han skulle kunna behålla lönen och ge den till välgörenhet, nu delar väl postens styrelse på den... eller de stora aktieägarna....

Martin sa...

Men att ge till välgörenhet i dessa finanskristider skulle nog vara en knäpp på näsan för många och då skulle han få skit för det och som sagt jag tror han ser om sitt eget hus först....