torsdag, november 20, 2008

Där ser man...

Idag så fick jag veta att en vän till mig har gått över till andra sidan, han blev helt enkelt outad som homosexuell och jag kan inte låta bli att känna att jag borde reagerat starkare på nyheten. Nu blev det bara ett jaha och det känns som om jag borde reagerat med åtminstone ett VA!? Eller någon annan sorts chock, för det är ju just det man borde blivit, chockad alltså, eller har jag fel? Jag kanske borde slitit av mig kläderna och rusat genom Oskarshamns gator skrikande DOMEDAGEN ÄR NÄRA!!!!! och slagit mig på ryggen med björkris och gått och bastat efteråt men istället blev det bara ett jaha. Det är ju inte så att jag pratat med han som blev outad på länge så jag tror ju inte han tar illa vid sig av ett jaha men visst känns det som ett så stort steg som det ändå är borde få mer respons, eller vad tycker ni?

Fast det är klart att jag har alltid ansett att en persons sexualitet, religion, politiska läggning och alla andra konstigheter som folk får för sig är deras egen sak vilket innebär att trots att jag är säker på att jag borde reagera starkare (på ett positivt sätt) så får han helt enkelt nöja sig med ett jaha, vad kul för honom, för det var det jag kände när jag fick veta det...

2 kommentarer:

Sarha sa...

fast alltså, vadå reagera starkare? Det är ju inte världens grej, precis, han har ju inte bestigit Mount Everest eller nåt sånt...

Martin sa...

Han kunde ju iofs ha bestigit Mount Everest och väl på toppen kunde han outat sig själv och på så sätt blivit världens högst då belägna homosexuelle man...

Det hade ju inte varit kattskit direkt...