lördag, november 01, 2008

Jobb, jobb och åter jobb

Idag så har jag hör och häpna jobbat och det var en upplevelse, inte själva jobbet iofs men hur dagen gestaltade sig. Jag började på Max vid 12 och jag jobbade där till 19, när jag slutat så blev jag hämtad av pappan till han som äger Orient Palace för dom var fullbokade och det skulle ta för lång tid för mig att gå ner till stan från Max. När jag väl kommit fram så jobbade jag till 21.30 så nu känner jag mig rätt seg och detta trots att arbetsdagen inte var så hemsk...

Men jag har funderat lite på varför jag känner som jag gör och jag tror att det har att göra med att frekvensen av arbete har ökat, det skulle alltså vara pga ovana och inte lathet, som man skulle kunnat tro om man velat det. Det kan alltså vara så att jag liksom helt har tappat all verklighetsförankring vad gäller arbete eftersom jag jobbar så sällan. Helt plötsligt så har en tretimmars arbetsdag blivit en heldag av arbete och när man väl får möjlighetn att jobba en heldag så känner man sig som om man sprungit in i en betongvägg och inte på det bra sättet...

På hemvägen tog jag turen över kyrkogården och tittade på gravljus, nu var ju inte det därför jag tog den vägen, det är helt enkelt den genaste vägen hem från jobbet. Vackert var det i vilket fall och vem vet kanske fick jag med mig en osalig ande hem. Om jag gjorde det så hoppas jag på en ande som gillar hussysslor, då kanske jag skulle kunna få lite hjälp med disken. Eller så kunde jag göra det själv, i vilket fall så måste jag skynda mig eftersom dom stänger av vattnet i mitt hus nu på måndag, tur att jag har nära hem till föräldrarna och då menar jag inte att jag ska ta med mig min disk dit. Jag menar snarare angående duschning och sånt... :)

Inga kommentarer: