tisdag, mars 03, 2009

Telefonen som gud glömde...

Min telefon är kass, eller ja den är mindre bra för den har en tendens att stänga av sig själv till och från. Vilket får mig att tro att min telefon har ett eget liv, lite som HAL i 2001, den har iofs inte försökt döda mig än så så illa är det kanske inte. Dock är det väldigt irriterande att den gör som den gör, jag vill ju väldigt gärna kunna prata som jag vill med vem jag vill. Hmm det kanske är staten som har kapat min telefon och så bryter dom mina samtal när dom tycker att jag pratat för länge...

På tal om "2001 en rymdodyssé" så är det alltid intressant att titta på sci-fi filmer från 60 och 70-tal och hur dom såg på 2000-talet då. Alltså hur dom trodde att världen skulle vara, med flygande bilar, rymdresor och talande apor. Undrar vad dom skulle säga om dom såg det verkliga 2000-talet...

Inga kommentarer: