onsdag, mars 04, 2009

Plikten kallar.....inte längre

Det finns tillfällen i alla människors liv då plikten kallar och så finns det lägen då plikten inte kallar, denna dag den 4:e mars 2009 slutade min plikt att gälla. Det är nämligen så att jag inte längre är krigsplacerad, jag behöver inte längre gå runt och vänta på kriget, för jag skulle ändå inte ha något att göra utifall att det kom, eftersom jag nu då inte längre har någonstans att vara.

Iofs så har jag aldrig trott att jag skulle hinna ner till min krigsplacering innan ryssen (det var alltid ryssen som var hotbilden då) hunnit ta stället, stället i det här fallet var Karlskrona Örlogsbas och jag är rätt säker på att ryssen visste var den låg, alla andra med förresten. Så jag hade nog inte ens hunnit halvvägs (småländska skogarna) innan dom tagit Karlskrona, undrar om jag ens hunnit till Jönköping med omnejd. Ja ja i vilket fall så behöver jag ju inte tänka på det längre...

1 kommentar:

Anonym sa...

вот вам не надоелонеси по нас хуйню, вы ж взрослые дядьки...
чему вас только в гитлерюгенде учат?