söndag, mars 22, 2009

Svårhittat...

Jag satte mig här och tänkte att jag skulle lägga in lite musik här i bloggen men just nu har jag svårt att hitta låtarna men dom kommer nog ska ni se. Jag hittade iofs denna och jag började fundera på om en sak inte är rasistisk bara för att den ende asiaten i gruppen är den som framför det. 2.20 in i klippet så kommer det iaf.



Fast jag hittade två saker här som faktiskt hänger ihop på sätt och vis, först är det John Wayne som är patriotisk med en dikt och man kan tycka vad man vill om det men han har en go röst iaf.



Väldigt amerikanskt kan man säga, därför är det lite roligt med nästa grej för en del av detta tal är med här med men detta är en animerad konstfilm som heter Kill John Wayne.



Man kan väl säga att det är ett lite annat budskap i den här, fast det är ju smart att använda sig av John Wayne, det finns ju egentligen ingen större manlig ikon i amerika än just the Duke...

Inga kommentarer: