söndag, mars 01, 2009

Blommor och bin...

Nej det har inte med snusk att göra, hur mycket jag än skulle vilja det. Näe det är som så här att jag försöker dra ner på socker i teet, detta eftersom jag dricker ofantliga mängder te och mina tänder egentligen inte mår bra av att jag har så mycket socker i teet. Jag har hört en hel del om hur bra och nyttigt det är med honung och jag tänkte det att det borde jag byta ut sockret mot. Så sagt och gjort så bytte jag socker mot honung och det har funkat jättebra men det går åt så jäkla mycket honung så det känns som om jag borde surra runt i min lägenhet och sniffa på blommor vilket är jättejobbigt eftersom jag inte har några blommor att sniffa på...

Blommor ja, jag funderar på att skaffa mig några så att det blir lite mer hemtrevligt här. grejen är ju den att jag måste skaffa mig blommor som inte går och dör hur som helst och som kanske kan klara av att inte bli vattnade hela tiden heller. Ni vet ungkarlsblommor, såna som skulle klara av en direktträff från ett kärnvapen, men var hittar jag såna? Någon som har några ideér om sorter eller var dom finns?

3 kommentarer:

Sarha sa...

Orkidéer, doftrankor, snygga kaktusar (jordgubbe eller banan) såna där dör de har ympat in färgglada kaktusar i vanliga gröna. det finns också en del gröna växter som växer som ogräs, de behöver iofs lite vatten, men är superenkla att ta skott ifrån och få de att växa om man råkar nästan döda dom... Allt finns på blomsterlandet typ.

Unknown sa...

Du vet väl att socker och honung är lika illa för tänderna?

Maddemadds sa...

Jag säger bara en sak..Garderobsblomma... du behöver inte ens vattna den! Finns i vilken blomaffär som helst.