tisdag, september 30, 2008

Världens bästa idé...

Jag har ju funderat på vad jag borde jobba med ett tag nu och idag så slog det mig som en blixt ifrån klar himmel. Jag ska bli porrfilmsmanusförfattare, jag menar hur svårt kan det vara? Det gäller ju bara att hitta på situationer. Rollkaraktärerna behöver ju inte genomarbetas det räcker ju med att hon är blond och kåt, hennes kompis är också kåt men hon har glasögon på sig så att alla förstår att hon är smart, sen finns det en kille också och konstigt nog så är han också kåt.

Sen var det ju det där med situationer och där funkar ju vissa bättre än andra, exempelvis på läkarundersökningen, på scoutmötet eller under tidningsrundan. Könet på huvudkaraktären spelar ju mindre roll, här är vi alla jämställda. Nu ska jag bara komma på lite titlar också och sen är jag igång...

"Bordslampan" en episk berättelse om en vacker ung kvinna som försöker slå sig in i möbelindustrins förtrollade värld...

"Dubbelmackan" en episk berättelse om en ung vacker kvinna som jobbar med att göra små snittar, men hon har en dröm att någon gång få jobba med stora baguetter...

"Gotteboden och Slickepinnen" en episk berättelse om... ja ni fattar!

"Kärlek i baktakt", "Flickan med kullarna", "Personalingången", "Mjölkerskan", "Mannen med mätstickan", "Tidningsutdelerskan" och uppföljaren "Tidningsutdelaren"...

Fina titlar allihop och framförallt lätta att skriva, så om det finns nån som vill hjälpa mig att skriva dessa kassasuccéer så är det bara att höra av sig...

1 kommentar:

Lena sa...

en dubbelmacka är inte för mig en berättelse om enbart en stor baguette i alla fall.. :P På en gång då..