torsdag, september 18, 2008

Telefoner, färjor och kalla vindar...

Visste ni att det finns spel i mobilerna av idag? Det visste iofs jag med men att min flickvän skulle bli så begeistrad av Sims 2 som finns på min telefon hade jag inte räknat med. Nu har det blivit så att jag knappt får titta på min telefon längre, hon ska ju spela. Jag förstår iofs varför det är viktigt hon har ju just gift sig (i spelet alltså) men tydligen så delar hon inte säng med sin man och han tittar på när hon går på toaletten. Låter lite kinky i mina öron....

Själv har jag lite svårt för den sortens spel där jag inte riktigt vet vad det går ut på, det verkar iaf som att man ska ha så mycket grejer man kan fylla sitt hus med, man ska duscha minst tre gånger om dagen och toalettbesöken är många. Det finns inget sex i den här världen så det blir ju inga barn, fast det är klart dom kanske kommer med storken istället. Näe tacka vet jag ett spel där man får döda nåt...:p

När vi inte spelat spel idag så har vi varit nere i hamnen nu ikväll och tittat på när Gotlandsbåten la till, ja det blir inte mer spännande än så i Oskarshamn en torsdags kväll, men det var iaf en fin färja, vit och grann, det var t.o.m folk som åkte med den och det är ju ett stort plus åtminstone för färjebolaget och för dom som åkte på den, annars så hade dom ju varit tvungna att simma från Gotland och jag tror att det är lite kallt i vattnet...

På tal om kallt ja så känns det verkligen som om hösten kommit hit för att stanna, kalla vindar som biter sig fast i öron och fingrar. Det var nästan så man gick och längtade efter mössa och vantar eller kanske en trevlig brasa att värma sig vid. Vi hittade tyvärr ingen brasa men ett hemköp har dom här, där införskaffades choklad och andra förnödenheter som behövs för att festa till en vardagskväll i september i Oskarshamn... :p

Imorgon är en annan dag som det heter och jag tror inte det undgått någon att jag ska resa hem då, har tänkt att jag ska komma härifrån någorlunda tidigt. Det är ju ändå en väldigt lång bilresa hem men jag kanske får med mig min älskling och då gör det ju inget hur lång resan är, den blir ju liksom härligare än om jag ska åka själv...

Inga kommentarer: