lördag, september 27, 2008

Stjärnorna..

Igår kväll så var jag ute och gick en liten sväng. Medan jag gick där så tittade jag upp på den stjärnklara himmeln och den tanke som slog mig var denna. Det kvittar vad som än händer här nere på jorden, stjärnorna är desamma som de alltid har varit. Jag måste erkänna att jag inte tittar på stjärnorna lika ofta som förr, jag gjorde det ofta när jag körde tidningar, exempelvis så gjorde jag det när jag fyllde tretti. Jag är nämligen född 04:30 på morgonen och precis vid det klockslaget så stod jag och tittade upp mot stjärnorna (om ni vill veta vad jag tänkte då får ni helt enkelt fråga). Jag saknar det faktiskt, det är något väldigt okomplicerat med stjärnor och universum...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad tänkte du på vid det tillfället då?

Sarha sa...

vem tänder stjärnorna?

Martin sa...

Som alla vet så är det Tomas Di Leva som tänder stjärnorna så det var inte det jag tänkte...

Jo jag stod där och tänkte på min trettiårs dag att det kvittar hur gammal jag blir, stjärnorna kommer alltid vara äldre än mig, för dom är jag ett dammkorn eller en dagslända och med såna tankar i huvudet så kan man liksom inte få någon åldersnoja... :)