måndag, september 01, 2008

Av ren nyfikenhet dårå...

Jag erkänner jag lider av för stor nyfikenhet men om man inte frågar så får man ju inga svar! :p Som nu t.ex så har jag tittat en del på "Goodness gracious me" och jag har blivit lite nyfiken på indien och österländs mystik osv. Tyvärr så känner jag inga indier så jag har inte direkt några att fråga, vilket annars är det bästa sättet att få reda på saker på, lite mer hands-on om man säger så.

Jag såg förresten Floyd i HongKong (Floyd är en engelsk kock som var mer känd för mängden vin han drack i programen än själva matlagningen), han pratade om Yin och Yang med en kinesisk gentleman på 80år. Kontentan var att man ska äta en balanserad kost och ha en massa sex. Detta gjorde mig också nyfiken, iofs inte på sexet så mycket men mer på Yin och Yang och hur man skulle använda sig av samma tankesätt här.

Sen blev jag ju nyfiken på sexet också, jag menar det är ju mig vi pratar om. :p Eftersom jag ändå var inne på indien så började jag ju naturligtvis fundera på Kamasutra och ställningarna som finns där, är dom verkligen bra för ryggen, jag menar jag får ju ont i ryggen bara genom att sitta på fel sätt i min fåtölj...

Jag vet inte om ni tycker det är intressant men medan jag sitter och lyssnar på den franska filmen om greven av Monté Cristo så började jag fundera på rymdresor. Jag blev helt enkelt nyfiken på Mars (planeten alltså) dom säger att dom hittat vatten där, eller ja vattenpartiklar tror jag väl att det var. Men men jag ska väl återgå...

Det kan ju vara så att jag ibland ställer frågor som gör mig förlägen, men jag vill att ni ska veta att det är av ren nyfikenhet jag ställer dom... :)

Inga kommentarer: