måndag, september 29, 2008

Vi är inte ensamma...

Tja vad kan man säga mer än att det verkar vara fler som behöver den där boken, det känns iofs väldigt skönt att vi inte är dom enda. Annars så har det väl inte hänt mycket, jag sitter just nu och är sugen på att resa någonstans. Detta någonstans som jag är mest sugen på är faktiskt Kina. Det grämer mig lite att jag missat delar av den dokumentärserie som går på tvåan "det vilda kina" eller ja jag har bara missat den andra delen eftersom den sänds på public service tv så kan man se programet i sin helhet på nätet efter sändningen :)

Jag tänkte beröra en sak som jag fortfarande inte sagt någonting om än, nämligen Paul Newmans död. Det finns mycket man kan säga om Paul Newman som skådis men som någon skrev någonstans "Skyskrapan brinner" är inte Paul Newmans bästa film och det håller jag helhjärtat med om. Själv så är jag svag för "Butch Cassidy och Sundance Kid" antagligen mest för att det är en western, iofs inte en typisk John Wayne, Clint Eastwood western men ändå bra. Filmen "Blåsningen" är också underhållande sen finns ju alltid senare filmer som "Nobody's Fool" och "The Hudsucker Proxy".

Inga kommentarer: