måndag, december 31, 2007

Tolvslaget

När det här skrivs så är det ca ett dygn kvar till att vi forsar in i ett nytt år och jag är trött som as. Jag har lagat mat och planerat inför nyår hela dagen, det ska dock sägas att vi fick mycket gjort. Jordärtskockssoppan är klar, likaså chiliblandningen, potatismoset ska bara spritsas och sättas in i ugnen och desserten är klar... I huvudsak så är det huvudrätten med oxfilé som ska fixas imorgon (idag jag vet), det ända jag är lite orolig för är flamberingen eftersom jag aldrig gjort sådant förut...

Fast jag kan inte klaga, det är det här jag tycker är roligt med hela nyårsfirandet, matlagningen och den känsla man får när folk man lagat till njuter av maten. Själva nyåret är väl som en vän till mig säger inget att fira men när ska jag annars få chansen att laga och äta mat med mina bästa vänner?

Inga kommentarer: