lördag, december 29, 2007

Chili and the hot girl...

Jupp imorgon bär det av till Falköping för att förbereda en del av maträtterna. Huvudsakligen kommer det att bli en del av arbete med soppan vi ska ha som förrätt, duchesspotatisen och vaniljpanacottan vi ska ha till dessert.

En av huvudingredienserna till förrätten är chili av varianten piri-piri som är stark som fan. Nu ska den iofs göras till en pasta som ska has till soppan men ändå. Receptet kräver 350g chili av piri-piri, men eftersom vi känner det att vi måste kunna äta resten av maten också så kommer den mängden blandas ut med en svagare sort av chili också. Så till slut så blir nog inte chilipastan så stark som den kunde blivit.

Jag har även börjat fundera på om jag borde ge något nyårslöfte. Jag funderade på om jag borde lova mig själv att träna mer, fast det har jag ju iofs redan tänkt göra (träna mer alltså)... Jag kanske borde lova mig själv att jag ska träffa en flicka, en trevlig en som gillar chili.....

Inga kommentarer: