onsdag, december 26, 2007

Filmsmak!

Jag har funderat en del på vad som gör en film bra och hur olika man ser just på kvalitet när man är i olika åldrar. Jag kan tex säga att om jag sett filmen Show girls när jag var 16-17 så hade det varit den mest fantastiska film jag någonsin sett. Det samma gäller den fruktansvärda Demi Moore filmen Striptease.

Ett annat roligt exempel som jag kan använda mig av är filmen Doppelganger med Drew Barrymore, jag måste sett den filmen när jag var arton eller nitton och jag tyckte den var helt fantastisk, mestadels på grund av en duschscen med nämnda Drew där hon duschar i blod, iaf så fanns filmen arkiverad i mitt minne som bra, när jag sedan fick chansen att köpa den så gjorde jag det. Detta var mer än tio år senare och jag tittade på filmen och jag måste säga att filmen är skit, iofs så är Drew Barrymore i duschen fortfarande distraherande men annars så är filmen riktigt illa.

Jag vågar knappt titta på filmerna som jag gillade som barn och tonåring längre, tänk om jag inser att allt jag såg och gillade bara var skit. Att den enda smak jag hade då var tecknat och kvinnor med bara bröst...

1 kommentar:

riksomengris sa...

Så, berätta nu - vad är det som lockar dig till filmerna numer?