lördag, december 29, 2007

På vilket sätt menar du kock?

Jag fick veta vad folk förväntar sig av mig och min blogg. Ångest och kockberättelser och eftersom jag redan haft ångest i mitt tidigare inlägg så får jag väl ta en kockberättelse i det här.

Jag har en vän som en gång i tiden var ihop med en australiensare och historien utspelar sig under den första tiden då han bodde här. Dom gick på krogen och eftersom dom var sociala människor så gick dom runt och snackade med folk. Så hittade australiensaren en man som han kom i samspråk med. Den mannen var kock och eftersom australiensaren inte pratade mycket svenska så pratade dom engelska. Antagligen var inte kockens engelska så bra för han berättade glatt "I'm a kock" och det hade ju varit fint om inte ordet för kock i sverige låter som ordet cock i australien och som alla vet betyder det ordet inte kock utan kuk...

Detta gjorde att vår australiensare drog sina egna slutsatser och rusade tillbaka till sin flickvän och berättade att han där borta är nog en manlig prostituerad för han sa att han jobbade som cock...

Sådär en cockberättelse.

1 kommentar:

riksomengris sa...

Nej, nej - sex och ohygien!