torsdag, december 13, 2007

Bränd tunga och kokosyoghurt

Jag brände mig på tungan och i gommen igår när jag åt soppa. Vilket gör att jag får ont i munnen varje gång jag dricker nåt varmt. Det är något påfrestande eftersom te som är mitt livselixir faktiskt är som godast varmt, nu får jag istället för en behaglighetskänsla en huggande smärta i munnen. Det är ju tillräckligt för att göra vem som helst tjurig....

Sen har vi det där med kokosyoghurten, jag åt en sådan till frukost och måste säga att det finns vissa smaker som man bör låta bli att använda sig av, åtminstone när det gäller yoghurt. Jag funderar alltid på vem eller vad det är som kommer fram till vilka smaker som ska finnas i sortimentet. Den ännu viktigare frågan är, hur kommer man med i nämnda grupp? För tänk vad roligt det skulle vara att få bestämma sånt..... tänk er yoghurt med smak av vitlök eller sparris eller gamla sockor, eller varför inte en yoghurt med smak av grönt te eller smak av fiskbullar, möjligheterna är oändliga.

Eller som en vän till mig antagligen skulle säga om hon fick välja smaker, först så skulle jag vilja ha yoghurt med choklad i, mycket choklad i, sen så skulle jag vilja ha en med bajs i, sen förpackar vi dom tillsammans och kallar det brunyoghurt....

Det värsta är att jag börjar få idéer om porryoghurt nu. Yoghurt med smak av bröstmjölk, glidmedel eller sperma..... yoghurt förpackningar formade som penisar som man måste suga på för att få ut yoghurten, varför inte ha vibrerande yoghurt för stressade kvinnor....

hmm, det är nog dags att sluta nu????

3 kommentarer:

riksomengris sa...

Okej, här kommer en långsökt kommentar som du fattar om du tänker till. Hrrm: du är allt en riktig nöt du

riksomengris sa...

Så, har du tänkt att sluta äta nu? Eller att ignorera smärtan och vara en man?

Martin sa...

ha man är väl man... det finns ju smärtstillande :-p