onsdag, december 19, 2007

Bilfärd...

Som sagts tidigare så var jag i falköping igår och åt sushi och planerade nyår och det var trevligt på alla sätt. Det som dock inte var trevligt var bilfärden dit, det är längesen jag varit så nervös när jag kört bil. Det värsta var nog att när jag körde dit så var det riktigt dimmigt ute vilket gjorde att det var svårt att se vägen, särskilt när man fick mötande trafik vilket innebar att både mitt och deras ljus slog i dimman och vi fick en ljusmatta framför oss. Vilket är obehagligt då man ser ännu mindre av vägen än vad man gjorde tidigare.

Sedan när jag körde hem så var det förutom dimmigt även nysnöat på vägen, dock ska sägas att det inte var lika mycket trafik på hemvägen, men det var fortfarande äckligt för jag såg nästan ännu mindre då...

Annars så sitter jag här och funderar på vad jag ska köpa för julklappar i år. Det är iofs inte så många klappar som jag ska köpa (två) men eftersom jag har en dålig ekonomi så är det mycket ändå. Det är mina föräldrar som ska ha dom, det ska vara nåt som är billigt men som samtidigt vissar vad jag känner för dom.

Det är vid såna här tillfällen som man saknar sin barndom, särskilt då den tiden då det räckte med att rita en teckning eller bygga nåt fult schabrak i träslöjden som man kunde ge bort i julklapp. Jag har under årens lopp gett bort ljusstakar, fågelholkar, teckningar, ett konstigt format skohorn och en grytlapp i form av en ljusblå katt med lila huvud.....

Jag brukar tycka att det roligaste med julen är att ge och har om jag får säga det själv bra fantasi när det gäller sånt här men i år står det som sagt still. Så om någon har några idéer så tas dom tacksamt emot.

10 kommentarer:

riksomengris sa...

VA? Får jag ingen julklapp! Åh... fy.

Sarha sa...

Tvättmedel, diskmedel och diskborste till mamma (ett riktigt spa-kit för en kvinna) och en nätbrynja till pappa.

riksomengris sa...

Jag vill ha en julklapp!

Martin sa...

andurs: näe du får ingen julklapp förrän du kan bevisa att du varit snäll

sarha: jag vet inte riktigt vilken sorts spa du du varit på men jag tror inte riktigt att det går hem. vad gäller nätbrynja så vill jag nog inte utsätta världen för det.

så det får nog bli nåt annat, har du fler idéer?

Sarha sa...

okej, din smutsiga tvätt till mamma och en nerkissad lyktstolpe till pappa, till andurs kan du ge nätbrynjan

Martin sa...

varför måste den vara nedkissad? hm, en hög med tvätt har hon ju aldrig fått förut, så kanske....

jag vill inte ge en nätbrynja till andurs, han kommer ju ha på sig den när jag ser det och då kommer ju jag att bli blind...

riksomengris sa...

jag skulle faktiskt vilja ha en nätbrynja

Sarha sa...

för att alla lyktstolpar är nerkissade, dessutom luktar det godare... Klart andurs ska ha nätbrynja, nu får du fixa det martin!

riksomengris sa...

Ja, fixa nu, Martin! Så, kan vi gå på stan ihop och skrämma småbarn. För du har väl redan en?

Martin sa...

okej då, jag skaffar väl en nätbrynja till andurs då, men bara för att vara rättvis så måste jag ju skaffa en till sarha också. jag vill ju inte att hon ska bli utan.