torsdag, december 20, 2007

Det var helvete vad gammal man är då.....

Jag brukar inte känna att jag på något sätt är gammal, ända tills idag vill säga. Idag har jag nämligen skrivit Sisulistor för spexets räkning. På dessa listor så ska man skriva in namn och personnummer på alla människorna som är med i just den studiecirkeln som listan berör.

Det gick rätt bra till att börja med, jag fick ihop hela elva listor och allt kändes bra ända tills jag sen skulle göra den där sista listan som behandlade kören. Jag började så smått att skriva ut personnummer och namn och ju fler jag skrev ut desto äldre kände jag mig. När jag fyllt i alla namn så gjorde jag en snabb huvudräkning och insåg att av oss nio det rörde sig om så var jag inte bara äldst utan hela nio år äldre än nästföljande i ålder. Den yngste var tolv år yngre än mig, så det innebär att vi i den här kören har en gammal gubbe och åtta ungjävlar..... Jag menar är det rätt, tycker vi att det ska vara så?